Khamis, Disember 25, 2008

PBC Di HPA Cawangan Rawang







PBC yang sepatutnya diadakan di Masjid Al Ghufran pada 17-18 Jan akan datang ditukar ke HPA Cawangan Rawang sahaja. Banyak faktor yang mendorong AJK Komuniti Rawang untuk mengadakan PBC di tempat sendiri. Antaranya

1. Dapat mengimarahkan dewan meeting HPA yang telah beroperasi lebih 1 tahun di tempat baru. Terasa rugi dewan yang besar duduk di tingkat bawah hanya digunakan seminggu sekali dalam kelas mingguan sahaja.

2. Berhampiran dengan HPA Cawangan Rawang terdapat beberapa bajet hotel yang boleh digunakan untuk penginapan para peserta PBC.

3. Ada AJK Komuniti yang boleh menyediakan makanan secara bufet untuk peserta dengan kos yang rendah tetapi berkualiti.

4. Dapat mengurangkan kos yuran PBC dan perbelanjaan malah menambahkan keuntungan untuk akaun Komuniti Rawang.
5. Mewujudkan daya juang usahawan di kalangan AJK Komuniti dan pengedar HPA khususnya di kawasan Rawang.

Kalau biasa di Masjid AlGhufran kita mengenakan yuran sebanyak RM150.00 kepada peserta, tetapi di sini kita dapat menurunkan yuran kepada RM130.00 sahaja. Tetapi peserta kita hadkan kepada 80 orang sahaja. Jika permintaan tinggi, kita boleh laksanakan setiap minggu dengan komitmen AJK yang sedia ada yang telah terbukti mampu mengendalikan 10 kali PBC di Taman Tun Dr Ismail. Kita akan mendapatkan permit dari MPS dan Polis kerana kita terpaksa memasang khemah di luar bangunan iaitu di parking lot untuk tujuan makan sepanjang kursus 2 hari 1 malam. Komuniti juga akan menambah peralatan dewan seperti PA system, kerusi, pentas dan peralatan bilik air seperti paip untuk tujuan berwuduk dan sebagainya.
Alamat lengkap:
HPA CAWANGAN RAWANG
2D-1-13, JALAN RAWANG MUTIARA 3,
RAWANG MUTIARA BUSINESS CENTRE 2,
48000 RAWANG.
TEL: 03-60924200

Tiada ulasan: