Ahad, September 20, 2009

Koleksi Ucapan Madah Hari Raya


Salam Aidilfitri kepada semua pengunjung blog jamalmajlis.blogspot.com. Ampun maaf dipagi raya ini diiringi dengan takbir menandakan tanda kesyukuran dan kemenangan kita menempuh ujian pada bulan Ramadhan. Sejak pagi semalam 29 Ramadhan saya menerima banyak ucapan madah hari raya aidilfitri melalui sms. Sebelum saya membuangnya daripada peti simpanan handphone, saya catatkan dalam blog ini untuk tatapan kita bersama.

"Selamat Hari Raya Eidul Fitri maaf zahir batin. Semoga kita kembali kepada fitrah Islam, selepas menjalankan ibadah puasa selama sebulan. Jika balik kampong... pandulah dengan cara berhemah, semoga selamat pergi dan kembali. Daripada Zamzuri sekeluarga" Penghantar Zamzuri Mat Jam 016-2222534.

"Ya ALLAH, diakhir Ramadhan yang berkah ini, muliakan Saudaraku ini, Bahagiakan keluarganya, sihati tubuh badannya, berkati rezkinya, kuati Imannya. Ber kenikmatan ibadah padanya, jauhkannya dari fitnah. Suburkan benih KEISLAMAN pada keturunannya dan masukkan dia dalam Syurga-Mu tanpa hisab. Taqabballhumminna wa minka. Kullu A'min wa antum bi khair. AMIN YA ALLAH. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin." Penghantar PJM Cikgu Murad 012-3033230.

"Taqaballhu Minna Wa Minkum Eid Mubarak."SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI MAAF DIPINTA ZAHIR & BATIN drp Hafidzan & famili." Penghantar PJM Hafidzan Faudzi. 013-2082550

"Sebulan Ramadhan latihan mendidik nafsu yg sentiasa mengajak kejahatan. Syawal menelang sebagai permulaan hidup secara Islam dan meneruskan perjuangan membina Koperasi & Angkasa MAJU dan menegak Jihad ekonomi Fardhu Kifayah. Selamat Hari Raya, maaf zahir batin. Dari NYDP Hj Mustapa Maulut." Penghantar Hj Mustapa Kamal Maulut NYDP ANGKASA & Pengerusi Koperasi UKHWAH. 013-3410461.

"AsSalam. Imbas kembali kata yang diucap, Ingat kembali janji yang dikata, Imbau kembali masa yang berlalu, renung kembali hati yg terguris , Izinkan memohon maaf.. utk lisan yg tak terjaga, janji yg
terabai, hati yg berprasangka & sikap yg pernah menyakiti. SALAM AIDIL FITRI DR ZAINAL LASIM SEKELUARGA." Penghantar Zainal Tasik Puteri 012-3185093.

"Dgn ketulusan hati, buat rakan taulan dan kenalan; dgn rendah hati saya memohon ampun maaf andai ada keterlanjuran bahasa yg mengguris dihati, tingkah yg melampaui batas kebiasaan sepanjang bersilaturrahim. moga ramadhan yg berlalu menjadi madrasah perubahan, perindu syurga penggerun neraka, selamat hari raya edul fitri. Maaf zahir batin. Munif & family." Penghantar Munif Ahmad Hijjaz 012-3591617.

"Kian layu fajar Ramadhan, kian hampir fajar syawal.. menangkah kita di Ramadhan ini.. utk layak menyambut syawal gemilang? Ramadhan Mu Ya Allah amat dinanti, sayu dilepasi.. apakah bertemu Ramadhan lagi, sekadar memadai dapat diisi kali ini Kira mampu didakap syawal ini.. Tingkatkan taqwa muhasabah diri, Tingkatkanlah silaturrahim, , Sabar dan redha dengan ujian kesakitan dan kehilangan yg tesayang.. kerana Allah memilih kita untuk diuji .. tanda syukur dgn rezeki dilimpah ilahi.. bantu yg memerlukan disaat memerlukan disaat ramadhan terakhir ini.. barulah bisa kita bgembira kerana itu juga ujian nikmatNya.. bergembiralah sekadar perlunya. Moga Allah mengampuni kita, memberi rahmatNya, membebaskan dari siksa api neraka.. aminnn. Salam Aidilfitri, mohon maaf zahir dan batin dari Klinik Herbalis Jeram PJI Fauzani sekeluarga." Penghantar PJI Wak Fauzan Jeram Selangor 019-2230769.

"Eid al-Mubarak, Kullu 'Am wa Antum bi Khyar. Maaf Zahir Batin. Semoga ukhuwwah & silaturrahim tetap terjalin. Ishak & keluarga Btg Kali." Penghantar Prof Madya Dr Ishak Suliaman 013-3699787.

"Wahai teman seperjuanganku, marilah kita tanam semangat dan azam untuk hidup hari ini tanpa kesedihan, tanpa keresahan, tanpa kemarahan, tanpa kedengkian dan tanpa kebencian.. kenalkan dirimu kpd Allah ketika engkau dalam keadaan lapang, Allah akan mengenalimu ketika engkau dalam kesusahan. InsyaAllah ... semjoga Allah mengurniakan kita hasanah dunia serta hasanah akhirat dan dimasukkan dalam syurga tanpa hisap serta dijauhkan dari azab api neraka. amin... ya Allah. Salam Aidilfitri maaf zahir batin dari PJI Abdul Yadie." Penghantar PJS Abdul Yadie 019-2692072.

"YA ALLAH... Bulan Ramadhan yg mulia ini akan meninggalkan kami, ampunkan dosa-dosa kami, terimalah doa kami, ibadah puasa kami, sedekah kami dan amalan yg telah kami lakukan. Dan berilah kami kesempatan untuk menyambut nikmat Ramadhan yang akan datang. Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir dan batin. Dari Rosman, Hasaniah, Alif dan Hakimi. - 016-2834565.

"Salam Ya Allah, terimalah amalan kami berikan keampunan, dunia akhirat, selamat hari raya maaf zahir batin dari HPA dan Kamal sekeluarga. Pengirim Kamal HPA 013-4804717.

"Dalam kelembutan lidah ada ketelanjuran kata. Dalam gurau dan senda ada khilaf dan dosa. Harap dimaafkan. Salam Aidilfitri maaf zahir dan batin. Daripada Aziz Osman dan keluarga - 013-3311742.

"Saya mengucapkan selamat hari raya maaf zahir batin. Semoga Allah permudahkan segala urusan dunia akhirat dan amalan serta rezeki yang diberkati. Pengirim PJS Azam sekeluarga
012-3737581.

"Malam akhir Ramadhan menangislah malaikat langit dan bumi atas umat Nabi Muhammad SAW kerana Ramadhan berlalu pergi. Tinggallah kita sendiri. Hina dina dengan dosa yang belum diampuni. Hati yang masih tak suci. Nasib yang belum pasti. Ya Tuhan Arrahim. Ampunilah dosa kami dan kekasih kami ini sebelum Ramadhan berlalu pergi. Amin Alfu Amin. Selamat hari raya. Ampun dan maaf dipinta. Dari Kak Nor dan keluarga". Pengirim PJS Siti Zawiyah Kelantan 013-9221915.

" Takbir raya bergema lagi. Kita memuji kebesaran Ilahi. Saya menghulur sepuluh jari memohon ampun di Aidilfitri. Selamat hariraya semoga Allah menerima semua amalan kita. Ikhlas daripada En Awaluddin sekeluarga 019-2190192.

"Salam gemersik alunan gema takbir penyeri hari. Ikhlas ingatan penyegar hati nurani. Berzikir dan muhasabah diri di hari mulia ini. Saling bermaafan sesama insani. Selamat hariraya Aidilfitri. Pengirim Stokis Seberang Jaya 017-4016011.

"Kambing ranggi naik LRT. Katak pisang tercekik tulang. Walau sms saja yang diberi itu tandanya ingatan tak hilang. Selamat hariraya juga maaf zahir dan batin. Pengirim PJM Zaharah Mat Zain. 013-4893699.

"Ketenangan itu milik hati-hati yang beriman agar bercambah benih hikmah dalam perlakuan. Orang yang banyak menderita jiwanya akan perkasa dan orang yang ditimpa kesusahan akan selalu ingat Allah SWT. Bertuahlah apabila iman diuji kerana jika sabar dan tabah menghadapinya pasti ada kemenangan yang menanti. Salam Aidilfitri maaf zahir dan batin." Pengirim Hawa Rawang 019-6407898.

"Jika kesilapan semalam belum terampun, ampunkanlah. Jika kesilapan hari ini menyakitkan, harap dimaafkan. Dan kesilapan esok yang mendatang jangan dibawa ke akhirat. Kullu amin waantum bi khair wailalika' ma'assalama." Pengirim Siti Khana Kundang. 012-5365046.

"Sepuluh batalion tentera Islam mula bergerak dari bukit Marrul Zaharan menuju ke kota Mekah. Abbas ra. membawa Abu Suffian menyaksikan kemaraan tentera Islam. Setiap batalion ketika melintasi mereka berdua akan bertakbir Allahuakbar 3X dimulai dengan komander disahut serentak oleh semua anggota batalion. Abu Suffian kagum dengan disiplan tentera Islam. Semangat melawannya semakin mati. Sekarang batalion terbesar dengan 5 ribu anggota mula melintasi mereka berdua berseragam hijau dikenali sebagai batalion hijau (katiibul hadra'). Diketua oleh general yang paling gagah perkasa Muhammad SAW. lengkap berbaju besi menunggang unta bergelar Alqaswa'. Ali kw bertakbir Allahuakbar. Kali ini semua tentera Islam serentak menyahut dengan takbir Allahu Akbar. Gema takbir sebanyak 3 kali ini gemuruh memenuhi langit Mekah membunuh semangat kekafiran. Abu Suffian mengeluh kepada Abbas ra. "Anak saudara mu telah menanag" Setiap jalan masuk ke Mekah dijadikan pos kawalan oleh batalion-batalion setiap satu. Batalion hijau berkawal. Batalion hijau berkhemah di bukit Hajun. Nabi SAW berkhemah disebelah kubur Pakcik kesayangannya Abu Talib. Saat-saat manis ini tanpa Pakcik kesayangan disisi tentunya sayu dihati. Mekah dikepong di setiap penjuru. Nabi SAW arahkan semua komander bahawa ini adalah hari Marhamah (belas ihsan). Bukan hari malhamah (penyembelihan). 20 Ramadhan, Nabi SAW pakai ihram umrah dan bergerak menuju kaabah. Tiba di hajarulaswad, Nabi SAW beri hormat lalu mengangkat tongkatnya ke langit dan bertakbir. Semua tentera dan umat Islam disitu ikut bertakbir. Gema takbir penuhi ruang angkasa Mekah menggugat jiwa musyrik. Nabi SAW arahkan Ali kw pijak bahunya untuk naik ke atas kaabah bagi pecahkan berhala terbesar. Hubbal jatuh terhempas dan berkecai. Nabi SAW mulakan tawaf bersama sahabat ra sambil pecahkan semua 360 berhala. Tiba dipintu kaabah, Nabi SAW bertahlil Lailahaillallah Wahdah Sadaqa Wakdah Wanasaro Abdah Wahazamal Ahzabawahdah lalu berkata "walaupun kamu musuhi dan perangi aku begitu lama (21 tahun) kamu semua tulaqa'." Pengirim Hj Shuhardi Md Isa Bangi 012-3900740

"Andai lidah tersalah bicara, andai hati tersalah firasatnya, andai perbuatan sumbang langkahnya. Maafkan kami atas segalanya. Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin. Pengirim PJM Siti Habibah Yusof 019-6685083.

"Didoakan agar dikurniakan Allah ketenangan dalam mengharungi apa jua ujian hidup dengan sentiasa mengingati Nya. Amin. Salam Aidilfitri. Pengirim Pahrol Mohd Joui 019-3319848.

"Salam Aidilfitri semoga bertambah keimanan dan taqwa setelah sebulan beribadah Ramadhan. Mohon kemaafan zahir dan batin" Pengirim Mohd Fadhli Yusof 017-3117929.

"Pelita dipasang penaik seri, Ramadhan diganti si Aidilfitri, Mesej pendek pengganti diri. Tanda dirimu sentiasa diingati. Selamat hari raya maaf zahir batin. Pengirim Abbas Kuang 019-2733066.

"TAQABALALLAH MINNA WA MINKUM...Mudahan Allah menerima segala amalan kita. SALAM EID MUBARAK... Drpd Ustaz Mad China, Ustazah Roslina, Mus'ab, Sumaiyah, Tasnim & Asma' 019-2776976.

Tiada ulasan: