Sabtu, Januari 16, 2010

KHASIAT CUKA NIPAH HPA

/
Produk Cuka Nipah HPA yang beru dipasarkan adalah cuka asli yang boleh dijadikan ubat. Lebih berkhasiat lagi jika dicampurkan dengan Madu Asli HPA.

Minum cuka setiap hari akan menghilangkan lebihan lemak dalam badan. 1/3 sudu teh cuka dimasukan dalam satu gelas air dan dicampur dengan 2 sudu teh madu lebah. Minum dalam keadaan suam pada waktu malam ketika hendak tidur. Cuka HPA di buat dari cuka nipah yang asli bukan dari cuka sintatik kerana cuka sintatik tidak boleh dijadikan ubatan .

Madu + Cuka baik untuk Kencing Manis?

Madu boleh dijadikan ubat untuk kencing manis yang berkesan jika di campurkan dengan cuka asli seperti cuka kurma, cuka apel, cuka nipah dll. Dalam satu gelas sederhana masukan 1 sudu /senduk(ind) cuka dan 3 sudu madu bersama dengan air mineral.(1 :3) .jika keadaan gula masih tidak turun , boleh menggunakan nisbah cuka dan madu 1 : 1 dan jika masih tidak ada perubahan naikan nisbah cuka iaitu 2: 1 .

Cuka dan madu merupakan kaedah perubatan Islam yang sangat berkesan untuk perawatan kencing manis. InsyaAllah.

Rheumatoid Arthritis

Sejenis penyakit Autoimun yang menyebabkan pembengkakan terutama pada jari-jari tangan dan kaki . Berlakunya keadan ini kerana tidak seimbang antara 4 unsur (tanah,air,api,angin) menyebabkan salah tafsir dalam sistem "kod" tubuh badan.

Cuka Nipah HPA adalah herba yang seimbang (tidak panas dan tidak sejuk) di minum 2 sudu besar pada tiap pagi dan dicampur dengan air kosong segelas (boleh di tambah madu). Selepas itu pengambilan 3 D dari produk HPA setiap hari 3 kali.

D Det - 1 x 3
D Deu - 3 x 3
D Karm - 3 x 3

Detox air dilakukan 1 minggu sekali .

Berbekam pada tiap-tiap bulan terutama pada 17 hb (elakan dari hari rabu) disamping itu banyakan mengambil sayuran hijau dan jangan mengambil daun kucai dan jenis kekacang. InsyaAllah.


Testimoni:

Pada 5hb. Jan 2010 saya mengikuti kelas mingguan di HPA Rawang. Pada malam tersebut pencermah undangan ialah PJS Ustaz Safwan. Beliau menceritakan bagaimana Cuka Nipah boleh menurunkan kadar gula dalam darah dalam tempoh beberapa hari sahaja. Kandungan gula dalam darah saorang pesakitnya telah turun dari 21.5 kepada 6. Beliau cuma mencampurkan satu sudu cuka nipah dalam secawan air suam dan meminumnya pagi, tengah hari dan malam.

Harga sebotol: RM12.00

Harga pengedar: RM10.00

Nilai mata: 2
/


1 ulasan:

safwan berkata...

assalamualaikum.. saya ingin bertanya, apa kesannya kalo kita terlebih guna (makan)cuka nipah? ada kesan pada perut kita tak sebab cuka ni kan medium berasid.. harap dapat penjelasan dari pihak tuan. terima kasih