Ahad, November 29, 2009

Minuman Roselle untuk menguatkan imuniti tubuh.

/

Roselle
adalah sejenis tumbuhan dari spesis bunga raya atau dikenali dengan nama saintifiknya Hibiscus sabdariffa. Di Malaysia tumbuhan ini dikenali dengan nama "Asam Paya" dan di negara-negara barat ia dikenali dengan nama "Florida cranberry". Di negara-negara arab pula tumbuhan ini sangat terkenal dan digunakan sebagai pemakanan harian dan dikenali dengan nama "Karkadeh".

Mengikut kajian yang telah dibuat, Roselle secara semulajadinya mengandungi Asid Hidroksi Citrik (HCA). Bahan aktif ini bertindak bertindak melalui 2 cara:

1. Merencatkan pembentukan lemak baru.
2. Meningkatkan kadar penghasilan hormon serotonin yang akan merangsang sel T mengeluarkan hormon melatonin iaitu hormon keceriaan untuk mendapatkan deep sleeping.

Roselle juga mempunyai kandungan mineral, vitamin C (L-Ascorbic acid) dan antioksidan. Antara bahan antioksidan yang banyak terdapat dalam roselle ialah "Anthocyanins" sebagai agen anti penuaan dengan mengawal dan menyingkirkan zarah radikal bebas dari badan. Antioksidan ini juga bertindak memperkukuhkan ketahanan sel, membantu merangsang pembaikan sel dengan pantas dan juga dapat membaiki DNA yang dirosakkan zarah radikal bebas itu.


Minuman Roselle HPA merupakan penyediaan roselle dalam bentuk uncang teh. Setiap uncang mengandungi 2gm kelopak halus (calyx) bunga roselle. Penyediaan produk dalam bentuk uncang teh adalah lebih alami dan juga membolehkan pengguna mengawal sendiri jumlah pengambilan gula atau menggantikannya dengan madu asli HPA.

Penghasilan produk ini adalah melalui proses yang terkini. Pengeringan kelopak roselle dilakukan dengan dua peringkat. Pertama ia dikeringkan secara semulajadi (penjemuran) dan kemudiannya dikeringkan melalui mesin pengeringan dalam tempoh waktu dan suhu yang terkawal. Ini memastikan kualitinya terjamin. Kemudian proses pembungkusan ke dalam uncang dan bungkusan siap dilakukan dikilang yang bertaraf GMP sekaligus menjanjikan produk ini selamat, bersih dan berkualiti.

1 kotak mengandungi 35 uncang
Harga pengguna RM20.00
Harga pengedar RM16.00 dengan 7NM.

Jadikanlah ia sebagai minuman rasmi di rumah. InsyaAllah ianya dapat menguatkan DAYA KETAHANAN TUBUH dari serangan RADIKAL BEBAS.
/


Tiada ulasan: